середа, 4 січня 2017 р.

Гіперактивна дитина: особливості підготовки до школи

Батьки гіперактивної дитини часто ламають голову над тим, як провести останні пів року перед надходженням в перший клас, щоб їх непосидючий, рухливий і невгамовний малюк легко зміг адаптуватися до школи, не втративши інтерес до навчання. Як слід ставитися до підготовчих курсів, вибору першої вчительки і домашнім завданням, якщо це стосується гіперактивної дитини, пояснює дитячий психолог Марія Малихіна.

Дитячий садок - необхідність чи марна трата часу?

На думку психолога, гіперактивний малюк зобов'язаний ходити в дитячий сад, або в будь-яке інше дошкільний заклад. Для такого малюка будинок є лишком тісним простором, так як йому необхідна велика кількість спілкування з різними людьми та отримання яскравих емоцій. Завдяки своїй активності, він легко сходиться з незнайомими дітьми, дуже рухливий, практично не ображається і дуже заповзятливий. Саме тому, гіперактивна дитина - справжня знахідка для будь-якого колективу, і тримати його вдома не тільки не доречно, але й шкідливо для здоров'я. У тому випадку, коли малюк не відвідував садок, в школі на його психіку обрушується величезне навантаження у вигляді стресу, через що він може почати сильно хворіти і відмовлятися ходити в школу.
Важливо враховувати, що при вступі до будь-який навчальний заклад дитина відчуває три види стресу. Перший - імунологічний, при ньому малюк починає раптом кашляти і чхати в групі. Однак, якщо його забрати в цей час з саду, а через рік знову спробувати спробу, то хвороба знову повториться. Другий - соціальний стрес, особливо часто його випробовують єдині діти в сім'ї, які звикли бути в центрі уваги, тому їм необхідно пройти в дошкільному закладу адаптацію до соціуму, щоб у школі легше знаходити спільну мову з однолітками. Третій - навчальний або шкільний стрес, характерний для першокласників, яким складно висиджувати по 45 хвилин на одному місці і робити все по команді вчителя.

З чого починати підготовку до школи?

У шестирічної гіперактивної дитини залишається всього один рік до школи, але її батьки переживають на рахунок того, що він не вміє толком читати, плутає цифри і букви, не може вважати, але найжахливіше - не проявляє інтерес до навчання. Що в такому випадку робити дорослим, щоб з найменшими втратами і без зайвих нервів пройти з дитиною підготовку до навчання? Психолог радить для початку поставити чіткі цілі для підготовчого процесу гипердинамичного малюка. Важливо відзначити, що для активної дитини підходити певний порядок виконання поставлених завдань.
  • • Не допускати появи у малюка стійкої відрази до процесу навчання в школі, ще до того моменту, як він туди поступив.
  • • Виявити всі слабкі місця дитини в пізнавальному процесі - проблеми з слуховий пам'яттю, логічним або образним мисленням, або зв'язок «рука-мозок».
  • • Підготувати малюка до вступу в перший глас і шкільного навчання.
  • • Сформувати у майбутнього школяра хорошу самооцінку і позитивне ставлення до майбутнього навчання.
Як краще все це зробити? Насамперед необхідно усвідомити, що гіперактивного малюка не можна віддавати в перший клас до семи років. Звичайно, він може мати хороший рівень інтелектуального розвитку, але все одно фізично ще не буде готовий до таких навантажень і різних шкільних ситуацій. Психолог зазначає, що негативні наслідки несвоєчасного надходження в школу зазвичай проявляються в середніх класах. Коли батьки думають, що їх дитині не достатньо нових пізнавальних вражень, то краще записати його в декілька різних гуртків за інтересами, від яких буде більше користі, ніж шкоди. У такому випадку, дитина із задоволенням піде в школу більш підготовленим фізично.

Яка повинна бути перша вчителька?

Гіперактивному дитині важливо вибрати хорошу уважну вчительку, яка знаходитиме до нього правильний підхід, частіше хвалити і допомагати в навчанні. З правильним викладачем активний першокласник стане більш уважним і спокійним на уроці, навчитися не робити багато помилок і відповідально підходити до виконання домашнього завдання. Більше того, він буде із задоволенням ходити до школи. Зрозуміти, який викладач підійде гіперактивному дитині складно, але реально, для цього батьки можуть піти в школу і поспостерігати за випускниками початкових класів. З'ясувавши, хто з них є також активними дітьми, необхідно після уроків поговорити з їх батьками, розпитавши про особливості викладання вчительки - чи може вона знаходити підхід до гіперактивним дітям?

Підготовчі курси для школи

В останні кілька місяців перед першим класом гіперактивна дитина хибна відвідувати курси з підготовки до школи. Ідеально, якщо вони проводяться в тій школі, куди збирається ходити малюк, таким чином з'являється можливість заздалегідь познайомитися з просторовою організацією школи. Варто відзначити, що у гіперактивний дітей є проблеми з адаптацією, тому для них це - відмінна практика. Коли немає такої можливості, дитину необхідно записати на курси в Будинку культури, дитячому клубі та інших місцях. Сподіватися на ефективність занять у дитячому садку не варто - вони не можуть повною мірою підготувати до школи активного малюка.
http://www.dobrenok.com/ua/news/8366-ditina-osoblivosti-pidgotovki-do-shkoli.html

Немає коментарів:

Дописати коментар